3D reklama
3D reklama, nebo-li prostorová reklama, umožňuje zviditelnit vaši firmu trojrozměrně v interiéru nebo exteriéru. Důležitost 3D reklamy se ve srovnání s klasickými médii stále zvyšuje a stoupá i podíl 3D reklamy na celkových investicích do reklamy.
Do oboru 3D reklamy patří reklamní předměty a dárky – od kuličkových per, hrnků a tašek, přes reklamní textil, USB flash disky až po kalendáře a diáře, dále nápisy na tramvajích a jiných dopravních prostředcích, plastické reklamy, 3D písma a loga, nosiče, poutače, stojany, nafukovací a světelné reklamy apod. Každý reklamní prostředek, který má třetí rozměr (prostor), můžeme zařadit do 3D reklamy.
Firmy působící v oblasti 3D reklamy sdružuje v České republice Asociace třídimenzionální reklamy (A3DR). Z jejích stanov vyplývá, že třídimenzionální reklama je definována jako reklamní produkt mající tři rozměry, tedy výšku, šířku a hloubku. Patří sem proto velmi široká škála produktů přesahujících na jedné straně až do oblasti signmakingu a reklamního tisku, na straně druhé do segmentu souhrnně nazývaného POP nebo POS. Jako nosné odvětví 3D reklamy však chápeme především reklamní, dárkové a propagační předměty, které se dále opatřují brandingem zadavatele či propagovaného produktu.
Hvězda 3D reklamy
To nejlepší z české 3D reklamy každoročně posuzuje Asociace 3D reklamy a další odborníci v rámci soutěže Hvězda 3D reklamy. V patnácti kategoriích se hodnotí především efektivita a dobrý nápad. Prostor je věnován také mladým tvůrcům 3D reklamy, kteří soutěží v kategorii Reklamní předmět 3. milénia.
Prostorová 3D reklama má velmi široké uplatnění a svým poutavým a zároveň decentním designem zaujme nejednoho zákazníka či potencionálního obchodního partnera.